الاثنين، ٩ فبراير ٢٠٠٩

لو مفيش كمبيوتر

ببقى ساعات كدا قاعد و بفكر حياتى هتبقى عاملة ازاى لو معنديش كمبيوتر...
هرص اللى استنتجتوا هنا >>>>

1 - نظرى كان هيبقى لسة بخيره مش هبقى لابس نضارة زى اللى لابسها دى..
2 - كنت هجيب مجموع اعلى من اللى جبته فى ثانوى.. وكان زمانى فى هندسة دلوقتى...
3 - ماكنتش هعيد اول سنة فى علوم و كنت هاخود الاربع سنين مرة واحدة :) ....
4 - كنت هبقى ولد اجتماعى اكتر...اروح عزومات و افراح و ازور قرايبى...مكنتش هبقى انطوائى زى دلوقتى..
5 - كان هيبقى عندى اصحاب كتير جدا...مش زى دلوقتى عندى 2 او 3 بالعافية...و كنا هنقضيها خروج بقى ...
6 - كنتيجة لرقم 5 كنت هخرج فى الاعياد و الاجازات...مش هفضل قاعد فى البيت زى دلوقتى كدا...و بقالى اسبوع و نص مخرجتش من
البيت ...من الاخر كدا مكنتش هبقى وحيد :(
7 - كنتيجة لرقم 6 ...كنت هشوف دنيا و اروح هنا و هنا فبالتالى كنت هعرف ازاى اروح الحتة دى لوحدى و دى لوحدى...لغاية دلوقتى مش عارف ازاى اروح وسط البلد ولا بعرف اركب اى وسيلة مواصلات (ماعدا المترو )...
8 - كنتيجة لرقم 7 ...لما اخطب...(دا اذا لقيت حد اخطبه..دا اذا خرجت من البيت) ,,كنت هعرف افسح خطيبتى..تقللى نروح الحتة الفلانية ابقى عارف اروحها ازاى..دلوقتى و فى وجود الكامبيوتر هبقى فى نظرها واد لخمة فبالتالى مش هيبقى فى خطوبة ولا جواز حتى...
9 - كنت هعرف انزل البلد و ادور على شغل محترم...و اخد و ادى مع الناس...و انزل و اشترى و اسوى الهوايل
10- كنت هروح جيم و انتبه لجسمى و صحتى...لو حد شافنى دلوقتى هيقول زاتونة و مرشوقة فى خلة...
11 - مكنتش هعرف اكتب البوست ده :D
ده كل اللى اكتشفته لحد دلوقتى...فى هذا اللحظة انا بفكر امسك الكمبيوتر و ارميه من اقرب شباك :)

بس كدا...سى يو لاتر

8 التعليقات:

Mahmoud Hossam يقول...

مبروك :P

Smokn يقول...

متشنكر يا باشا :D

عصر الجنون يقول...

للاسف اصبح شى لا غنى عنه فى اى بيت مصرى

زمان اللى كانوا عندهم كومبيوتر بيتعدوا على الصوابع

دلوقتى اللى بيقول معنديش كومبيوتر بنستغربه اوى ونقول دا فريد من نوعه

ربنا يستر على الجيل القادم

... وعلى العموم هو كله حسن استخدام

Smokn يقول...

هو حسن و "ترشيد" استخدام

عمرو فكرى يقول...

ده انا كنت اتشليت !

Smokn يقول...

دا انت شخص معلوماتى صحيح

Asmaa يقول...

كتبت رد ومعرفتش ابعته بسبب الكود بتاع التأكيد دا .. عشان مش ظاهرلي رقم اصلا عشان اكتبه ومصمم اني اكتب الرقم قبل ما ابعت

شيله عشان بجد رخم ومالوش لازمة

Smokn يقول...

done :)